Contact

Mail of bel ons, we denken graag met je mee! Je zoekt niet zomaar contact, dus we streven naar persoonlijk contact met aandacht én naar snelheid in handelen.

Bereikbaarheid

We hebben twee telefoonlijnen, en zijn elke werkdag tussen 9.00-12.00 uur, en tussen 13.00-16.00 uur bereikbaar. Als onze medewerkers in gesprek zijn gaat hij automatisch na een tijdje op de voicemail. Als je een bericht en je nummer inspreekt bellen we je zo snel mogelijk terug (uiterlijk binnen 24 uur tijdens werkdagen). Soms is het erg druk. Dan kan het lastig zijn ons telefonisch te pakken te krijgen en adviseren we je even te mailen zodat we zsm kunnen reageren op je contactverzoek.

Overleg

Als je eerst wil informeren of wil overleggen over aanmelding of verwijzing kun je ons altijd mailen of bellen. We bieden ook consultatie en consultatietrajecten.

Aanmelding

Als je direct wil aanmelden kan dat ook. Ga zelf vast na:
– Zijn alle gezaghebbenden het eens met de aanmelding? Zie kader hieronder voor meer informatie. In geval van ouders die niet meer samen zijn: heb je zelf al aangegeven bij de andere ouder dat je wil aanmelden, en staan jullie samen achter de aanvraag voor hulp? Pas dan kunnen wij de aanmelding aannemen*.
– Hebt u contactgegevens van alle gezaghebbenden en het BSN nummer van uw kind bij de hand? In geval van gescheiden ouders vragen we altijd het mailadres van beide ouders, en is ons beleid dat alle communicatie per mail naar beide ouders plaatsheeft. Ook als je zelf mailt vragen we altijd de andere ouder in cc te zetten; transparantie is voorwaarde voor behandeling.
– Is het kind of de jongere om wie het gaat ingeschreven in 1 van de gemeenten waarmee Kind & meer een contract heeft, stel dat je aanspraak wil maken op vergoeding? Zie kader hieronder voor meer informatie.
– Is er al contact geweest met de gemeente of met een andere verwijzer over de eventuele aanmelding? Zo niet, en je wil wel aanspraak maken op vergoeding, raden we je aan eerst met hen te overleggen. Zij kunnen besluiten of zij een beschikking of verwijzing afgeven. Zie hier voor meer informatie.

* Naast toestemming van beide gezaghebbenden vragen wij daadwerkelijke betrokkenheid van beiden. Om samen goed aan de ons gestelde vraag te kunnen werken helpt het beide ouders minimaal tijdens intake en evaluaties te zien. Als dat nodig is kan dat apart van elkaar.

Wachttijd?

Wij streven naar een zo snel mogelijke start, én een goede match tussen het gezin, de vraag en de hulpverlener. Je kunt bij ons normaal gesproken binnen 2 – 4 weken terecht voor een intake, meestal nog sneller. Dan start ook direct je behandeling. Op dit moment echter is in verband met omstandigheden de tijd tussen aanmelding en start gemiddeld 6 weken. We streven ernaar dit zo snel mogelijk weer te verkorten, al is dit alsnog binnen de wettelijke norm, die vereist dat je binnen 4 weken een intake hebt en binnen 10 weken start met behandeling. Naarmate je meer voorkeur hebt voor locatie, tijd en dag duurt het over het algemeen langer voordat je kan starten. Onze werktijden liggen tussen 8.30 en 17.30 uur. Dit betekent dat ook afspraken onder schooltijd plaats kunnen vinden. Wanneer na de intake besloten wordt tot een bepaalde therapievorm of onderzoek kan het zijn dat het een aantal weken duurt voordat dit gestart kan worden, afhankelijk van beschikbaarheid van personen, en ruimtes/ zalen (PMT). We houden dit zo kort mogelijk en in de tussentijd kun je altijd sessies met de behandelaar plannen die de intake heeft gedaan.

Annuleren afspraak

Afspraken dienen uiterlijk 24 uur van tevoren worden afgezegd. Niet op tijd geannuleerde afspraken worden niet door gemeenten vergoed. Bij het niet-tijdig afzeggen van een afspraak brengen wij u €50,00 in rekening.

Spoedeisende vragen

Wij bieden geen spoedeisende zorg. In geval van acute zorgen kunt u contact opnemen met de crisisdienst (via de huisarts). U kunt tijdens genoemde uren via het algemene praktijknummer overleggen of we een rol kunnen spelen in uw zorgen, en zo ja hoe. Ook via mail kunt u geen acuut antwoord verwachten in geval van spoedeisende situaties. We beantwoorden uw mail uiterlijk binnen drie werkdagen (van de persoon die u mailt).

Adresgegevens

  • Kind & meer
  • Steijnweg 24, 6861 DH Oosterbeek
  • 026-3791901 & 06-10862460
  • info@kindenmeer.nl

Volg ons

Toestemming & gezag

Bij behandeling aan jeugdigen onder de 16 jaar is het wettelijk vereist dat alle gezaghebbende partijen toestemmen en ondertekenen. Indien de jongere ouder dan 12 jaar is, is bovendien diens eigen toestemming vereist. Vanaf 16 jaar kan een jongere zelf bepalen wie hij/zij wil betrekken. Bij een maatregel is uiteraard ook toestemming van Jeugdbescherming nodig. Als een ouder aangeeft eenhoofdig gezag te hebben zijn we verplicht dit na te gaan in het register.

Betrokkenheid & informatie

We overleggen wie het gezin denkt nodig te hebben om aan hun vraag te werken. We zijn voor inhoudelijke betrokkenheid van ieder die voor het gezin van nut kan zijn. Wettelijk gezien hebben minimaal alle gezaghebbenden recht op informatie en de mogelijkheid betrokken te worden. Als daarin tegengestelde wensen zijn kan in gesprek worden gekeken hoe cliënten hier in belang van diens vraag mee om wensen te gaan binnen de wettelijke kaders. We hanteren een Privacy Policy.

Vergoeding

Met gemeenten binnen de regio Arnhem heeft Kind & meer contracten. Het betreft: RenkumOverbetuweArnhemWageningenWestervoortDuivenZevenaarRheden en Lingewaard. Vergoeding is mogelijk met een beschikking vanuit de gemeente, of een verwijzing vanuit een huisarts, jeugdarts, kinderarts of ander medisch specialist. Woon je buiten deze regio? Je kan op de site van de gemeente kijken met wie ze een contract hebben. Wil je toch graag bij ons, dan kun je in sommige gevallen bij de gemeente vragen of zij hiervoor een losse overeenkomst met ons aan willen gaan.