Handleiding portal jongeren 

Wij werken bij Kind & meer met een portal; dit is een beveiligde online omgeving. Via de cliëntportal kan je jouw afspraken inzien, berichten beveiligd versturen en eventuele vragenlijsten invullen. Daarnaast worden vanuit dit portal onder meer behandelplannen gedeeld waarvoor je via de portal jouw toestemming kunt geven. De portal is persoonsgebonden; zo ontvangen alle jongeren vanaf twaalf jaar oud en ontvangt elke ouder en/of verzorger eigen inloggegevens om toegang te verkrijgen. De portal is aanvulling op het contact met je behandelaar en is vanwege de AVG tevens nodig omdat we alleen nog via beveiligde verbinding privacygevoelige informatie mogen verzenden. Zodra de behandeling is beëindigd, heb je geen toegang meer tot de portal. Mocht je hier meer over willen weten, dan vind je onze privacy policy op onze website. 

Portal activeren 

Wanneer je een uitnodiging krijgt voor een startgesprek, ontvang je daarnaast een aparte mail met een link naar de portal. De eerste link is de link die je gebruikt om de portal te activeren. De tweede link heb je nodig om er alle volgende keren opnieuw in te kunnen komen.  

Wanneer je klikt op de link, zie je het volgende scherm:  

Je account is geactiveerd zodra je jouw geboortedatum hebt ingevuld en op activeren hebt gedrukt. 

Je kunt vervolgens inloggen met jouw email en het wachtwoord dat je in de mail terug kunt vinden.   

Vervolgens kan je een nieuw zelfverzonnen wachtwoord instellen:  

Belangrijk! Je komt daarna bij de hoofdpagina van de portal. Je moet dan een “Geheime vraag” invullen. Doe je dat niet dan kun je je wachtwoord niet resetten op het moment dat je deze vergeten bent: 

Afspraken inzien
Via het tabblad ‘Afspraken’ kan je jouw geplande afspraken inzien: 

Dossier (documenten inzien en uploaden, verslagen, medicatie) 

De behandelaar kan diverse documenten in de portal uploaden, waaronder behandelplannen, evaluatieverslagen en eindbrieven. Deze vind je onder het tabblad ‘Dossier’. Wanneer je op het downloadicoontje klikt dat achter het document staat, kan je het gedeelde document inzien. Het systeem geeft dagelijks een seintje als er een nieuw document aan de portal is toegevoegd. Omgekeerd kan je zelf ook documenten uploaden in de portal, zoals verslaglegging van eerdere hulpverlening of een ondertekend behandelplanMocht het uploaden niet lukken, dan kan het zijn dat het document te groot is.  

Daarnaast zijn er bij het tabblad ‘dossier’ eventueel korte teksten te lezen wat betreft de behandeling onder het kopje ‘Verslagen’ en de eventuele huidige medicatie is onder het kopje ‘Mijn medicatie’ te vinden. 

Toestemming 

Wanneer je bovenaan bij dossier op het tabblad ‘toestemming’ klikt, zie je waar je automatisch toestemming voor geeft tijdens het traject en waarvoor niet. De toestemming kan in overleg met de behandelaar worden aangepast. 

Berichten beveiligd versturen 

Via het tabblad ‘Berichten’ kan je beveiligd berichten sturen naar de behandelaar. Andersom kan ook de behandelaar via deze weg beveiligd berichten naar jou versturen. Wanneer dit het geval is, krijg je hier een melding van in de portal en in je e-mail.   

 

 

 

Vragenlijsten
Vanuit de portal kunnen vragenlijsten worden verstuurd door de behandelaar ten behoeve van het traject. Je krijgt een mail wanneer er een vragenlijst voor je klaar staat. Door op start te klikken, begin je met invullen.  

 

Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd contact met ons opnemen via 
026-3791901| administratie@kindenmeer.nl