Handleiding portal ouders en verzorgers 

Vanaf heden werken wij bij Kind & meer met een portal. De digitale cliëntportal is een beveiligde online omgeving die toegang geeft tot (zorg)informatie over de cliënt. Via de cliëntportal kunt u uw afspraken inzien, berichten beveiligd versturen en eventuele vragenlijsten invullen. Daarnaast worden vanuit dit portal onder meer behandelplannen gedeeld waarvoor u via de portal uw toestemming kunt geven. De portal is persoonsgebonden; zo ontvangen alle jongeren vanaf twaalf jaar oud en ontvangt elke ouder/verzorger eigen inloggegevens om toegang te verkrijgen tot het portal. Hoewel we de portal vooral introduceren als aanvulling op een betrokken onderlinge werkrelatie, is het vanwege de AVG tevens nodig dat we alleen nog via beveiligde verbinding privacygevoelige informatie verzenden. Zodra de behandeling is beëindigd, vervalt uw toegang tot de portal. Onze privacy policy vindt u op onze website. 

Portal activeren 

Wanneer u een uitnodiging krijgt voor een startgesprek, ontvangt u daarnaast een aparte mail met een link naar de portal. De eerste link is de link die u gebruikt om de portal te activeren. De tweede link heeft u nodig om er alle volgende keren opnieuw in te kunnen komen.   

Wanneer u klikt op de link, ziet u het volgende scherm:  

Uw account is geactiveerd zodra u uw geboortedatum heeft ingevuld en op activeren heeft gedrukt.

U kunt vervolgens inloggen met uw email en het wachtwoord dat u in de mail terug kunt vinden.   

Vervolgens kunt u een nieuw zelfverzonnen wachtwoord instellen:  

Belangrijk! U komt daarna bij de hoofdpagina van uw eigen portal en moet dan een Geheime vraag invullen. Doet u dat niet dan kunt u uw wachtwoord niet resetten op het moment dat u deze vergeten bent.
Via het pijltje bij uw naam, komt u in de portal van uw kind terecht, waar u bijvoorbeeld de volgende afspraak bij ons kunt inzien:

Afspraken inzien
Via het tabblad ‘Afspraken’ kunt u uw geplande afspraken inzien: 

Dossier (documenten inzien en uploaden, verslagen, medicatie) 

De behandelaar kan diverse documenten in de portal uploaden, waaronder behandelplannen, evaluatieverslagen en eindbrieven. Deze vindt u onder het tabblad ‘Dossier’. Wanneer u op het downloadicoontje klikt dat achter het document staat, kunt u het gedeelde document inzien. Het systeem geeft dagelijks een seintje als er een nieuw document aan de portal is toegevoegd. Omgekeerd kunt u zelf ook documenten uploaden in de portal, zoals verslaglegging van eerdere hulpverlening of een ondertekend behandelplan. We verzoeken u bij het uploaden van documenten dit in het portal van uw kind te doen en niet in uw eigen portal. Mocht het uploaden niet lukken, dan kan het zijn dat het document te groot is.  

Daarnaast zijn er bij het tabblad ‘dossier’ eventueel korte teksten te lezen wat betreft de behandeling onder het kopje ‘Verslagen’ en de eventuele huidige medicatie is onder het kopje ‘Mijn medicatie’ te vinden. 


Toestemming 

Wanneer u bovenaan bij dossier op het tabblad ‘toestemming’ klikt ziet u waar u automatisch toestemming voor geeft tijdens het traject en waarvoor niet. De toestemming kan in overleg met de behandelaar worden aangepast. 



Berichten beveiligd versturen 

Via het tabblad ‘Berichten’ kunt u beveiligd berichten sturen naar de behandelaar. Andersom kan ook de behandelaar via deze weg beveiligd berichten naar u versturen. Wanneer dit het geval is, krijgt u hier een melding van in de portal en in uw e-mail.   

Vragenlijsten 

Vanuit de portal kunnen vragenlijsten worden verstuurd door de behandelaar ten behoeve van het traject. U krijgt een mail wanneer er een vragenlijst voor u klaar staat. Door op start te klikken, begint u met invullen.  

 

Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd contact met ons opnemen via 
026-3791901| administratie@kindenmeer.nl